פסח, אקולוגיה והעלאת שכר המינימום- מה הקשר?

חשבת שאקולוגיה עוסקת רק במיחזור בקבוקים, שתילת עצים ופאנלים סולאריים? טעית בגדול!

אקולוגיה עוסקת בקיימות של כל היצורים שחיים ביחד על פני כדור הארץ.

אקולוגיה היא תורה שמקדמת חיי שגשוג מיטביים לכולם ולכן אין אקולוגיה בלי צדק חברתי וערב פסח, חג היציאה מעבדות לחרות, על כולנו להבין שהעלאת שכר המינימום ל- 40 ₪ לשעה היא דרישה אקולוגית ולא רק מהלך כלכלי-חברתי.

מה הקשר? ניתן להסביר את הקשר באמצעות כמה דוגמאות: גוף האדם בנוי על שיתוף פעולה בין כל התאים. אם קבוצת תאים מחליטה לקחת לעצמה יותר משאבים, לגדול יותר מהר, להכפיל את עצמה על חשבון התאים האחרים- בגוף מתפתח סרטן שמאיים על עצם הקיום של הגוף.

הטבע בנוי על שיתוף פעולה בין כל היצורים. אם יצור אחד מחליט לקחת לעצמו יותר משאבים על חשבון היצורים האחרים, האיזון החכם והעדין מופר ומתחיל תהליך הרס שבסופו של דבר פוגע בכל היצורים במערכת.

הסיפור של פסח הוא סיפור של איזון שהופר. מלך שמחליט לקחת את החרות של עם שלם ולחיות על חשבון כוח העבודה של בני אדם שהוא הופך לעבדים. המציאות הזו לא יכולה להימשך לאורך זמן ובסופו של דבר עם ישראל (כמו העבדים בארה"ב) זוכים בחרות.

ב 2022 במדינת ישראל, כמליון וחצי אנשים חיים משכר מינימום. בזמן שהמעסיקים שלהם גורפים משכורות של עשרות ומאות אלפי שקלים, מליון וחצי איש נאלצים להסתפק ב 5300 ₪ לחודש- שכר שאינו מאפשר קיום בכבוד.

המצב הזה מסוכן למדינת ישראל! חוסר השוויון הזה מאיים על החוסן של המערכת החברתית בישראל ולכן הוא לא אקולוגי ולא מקיים. בפסח הזה אנחנו מצטרפים למטה המאבק להעלאת שער המינימום ל- 40 ₪ לשעה.

כאן תמצאו את הגדת העלאת שכר המינימום בישראל.

שתפו את הפעילות עם החברים

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

Scroll to Top