מה זה יער מאכל

יער מאכל הוא יער נטוע על ידי בני אדם ששואב את השראתו מיערות גשם, חורשות טבעיות ויערות ירוקי עד.  הרעיון הוא לטעת יער צפוף עם מגוון גדול מאד של עצי פרי, עצי מאכל ועצי תועלת, שבבגרותו כמעט ולא ידרוש טיפול.

בתכנון יער מאכל נדרשת תשומת לב רבה והתאמה מירבית של העצים לאיזור האקלימי שבו היער ניטע. 

כשמצליחים לתכנן ולטעת יער בצורה נכונה, מתקבל, תוך 4-7 שנים, נוף סבוך ויפייפה שבתוכו עצים ממינים וזנים שונים שבכל עונה בשנה חלק מהם יניב פרי. 

בתוך היער נוצרת נישה אקולוגית למינים רבים של בעלי חיים, צמחים, פטריות ויצורים אחרים (חיידקים, חד-תאיים וכד'). המגוון הגדול מייצר מערכת יחסים סימביוטית ותומכת בין העצים. מצב זה מביא לאיזון אקולוגי שמבטל כמעט לגמרי את הצורך בריסוס והדברה בגלל שהיער דומה ליער טבעי. 

שיטת חקלאות זו קיימת מזה מאות שנים באי טיקופיה וכיום היא הולכת ומתפשטת ברחבי העולם וגם בארץ.

היער שלנו מונה כ-400 עצי פרי  ומאכל. הוא משתרע על שטח בן 6 דונם, שהיה בעבר מזבלה ושדה קוצים. בעזרת אלפי מתנדבים התחלנו לנטוע את היער הצעיר בשנת 2016 ובתחומו הקמנו מרחבים אקולוגיים לסדנאות, מפגשים קהילתיים וימי גיבוש וכיף.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

Scroll to Top