חטיבות עליונות- מגמות לבגרות

רכזי מגמות יקרים,

משבר האקלים הוא נושא שישפיע על עתיד התלמידים שלכם הרבה יותר מנושאים רבים שנלמדים בביה"ס.

אנחנו מזמינים אתכם לבנות ביחד איתנו יום לימודים שונה וייחודי המחבר בין אקולוגיה לבין תכני הלימוד שלכם.

בכל יום נשלב בין משבצות חקר עיוני, משבצת של עבודה מעשית וכן משבצת גיבוש חוויתית בסוף היום של בישול ארוחת שטח ממרכיבים טריים שקוטפים בערוגות שלנו ברחבי היער.

 

פעילויות לדוגמא:

מגמות כימיה: משבצת חקר בנושא המזון שאנחנו אוכלים ותכשירים קוסמטיים שאנחנו מורחים על העור- כמה כימיקאלים ותמציות סינטטיות הגוף שלנו סופג. משבצת מעשית שבה נלמד לרקוח במו ידינו מוצרים טבעיים לשימוש עצמי כגון דאודורנט נטול כימיקאלים, שמן יתושים ופילינג מחטא ומזין לעור.

מגמת מדעי החברה: משבצת חקר המבוססת על משחק מתורת המשחקים. נחקור איך אנחנו פועלים בסביבה תחרותית והאם אנחנו באמת מצליחים לקדם את האינטרסים שלנו ולמקסם רווחים כלכליים וחברתיים. משבצת מעשית שבה נעבוד ביער המאכל ונלמד על התפיסה הכלכלית- חברתית של התנועות הירוקות בארץ ובעולם.

מגמת אדריכלות/אמנות: משבצת חקר על הקשר בין אדריכלות/אמנות לבין קיימות ארוכת טווח. דגש על שימוש במשאבי כדור הארץ וטביעת רגל אקולוגית של האדם על הפלנטה. משבצת מעשית שבה נתנסה בעבודת בניה אמנותית שמורכבת מחומרים בשימוש חוזר. דגש על הפחתת פסולת וניצול יעיל של משאבים טבעיים בפלנטה.

מגמת ביולוגיה: משבצת חקר על תולדות "עם הטבע" משדה בור מכוסה קוצים ומזבלה ליער מאכל מניב פירות ומושך אליו מגוון ביולוגי מרשים בלב העיר. משבצת מעשית שבה נעבוד ביער המאכל תוך התמקדות על יצירת מוקדי משיכה למגוון מינים (צמחים ובעלי חיים) בצד בני האדם שנהנים מהמקום.

מגמת תקשורת: משבצת חקר על הקשר בין תקשורת, עולם הפרסום ומשבר האקלים. נבחן שירי פופ, פרסומות וסרטונים ויראליים בצורה ביקורתית ונגלה איך במו ידינו אנחנו הורסים את הפלנטה שבה אנו חיים. משבצת מעשית של עבודה ביער המאכל והכנת סרטון פרסומת אלטרנטיבי לאורח חיים מקיים בהפקה מהירה של תלמידי המגמה.

 

המלצות:

אורלי, איתן, נחל, וכל צוות ״עם הטבע״,
רציתי להגיד לכם שוב תודה גדולה על האירוח החם, הלבבי והחברתי, ועל שהענקתם לנו שבוע של שקט אישי, גיבוש קבוצתי, ערך חינוכי, הבנייה משימתית, ומרגוע מהמיית היומיום האישית והלאומית.
אתם אנשים מיוחדים שהקימו מיזם מיוחד, וכעת גם אנחנו נמנים עם משפחת שגריריכם, ומדבררים את שמכם ואת בשורתכם הלאה (רוב הסיכויים שבעקבות הצלחת ה״פיילוט״ ביה״ס שלנו גם יפנה אליכם שוב..)
אוהד, גילי, ותלמידי כיתה י'- ב"יס אנתרופוסופי "אדם" ירושלים"

 

בוקר טוב אורלי, משתפת אותך בהדים ובתגובות של התלמידים:

"היה סוף", "היה מדהים", "גיליתי מלא דברים חדשים", "כיף בטבע"💚💪🏾. רוצה להודות לך שוב על סדנה מאלפת ומעלפת, בה העמקנו את הידע שלנו וחווינו חוויה משמעותית. נחזור בוודאות למרחב הקסום שלכם💚יישר כח, אתם אלופים ופורצי דרך. זה מתחיל בצעד, זה מתחיל באדם אחד ועובר לאנושות כולה.

ענבל ממן, רכזת מועצה ירוקה עירונית, עיריית אשקלון

 

לאורלי ולצוות המדריכים של "עם הטבע" שלום!
בתאריך 08.05.23 ביקרתי עם הצוות והתלמידים מתיכון "עמל א' " מפ"ת בחוות "עם הטבע" בגן יבנה.
בסיור שנמשך כמה שעות קרו כמה תופעות אנושיות מדהימות: התלמידים התנתקו מהטלפונים, רצו ושיחקו ביחד בין עצי החווה, תוך כדי שהם מכירים בעזרת המדריכים הנהדרים את המגוון של הצומח בחווה וקוטפים מהעצים פירות שהחווה התברכה בהם. התלמידים וגם צוות המורים 🙂, נהנו להכין ביחד פיתות בטאבון, סלט ירקות טרי ומטבלים במטבח של הגינה, כשהשיא היה הכנת השייקים, עם הצבע והטעם הנפלא, ואח"כ להתכנס ליד הבופה מתחת לעצים ולהנות מהשיח ומהטעמים. אנו מודים לכם על קבלת הפנים החמה, על צוות המדריכים המקסים והמחייך, על הטבע, על זה שהצלחתם בעזרת המקום והנתינה שלכם, ליצור חיבורים בין התלמידים!
היה נפלא!
מקווה שניפגש שוב!       ריטה, עמל א' – פתח תקווה

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

Scroll to Top