מצאנו לנכון להדגיש את ההבדל בין נובמבר- חודש הצרכנות העולמי, עם כמות מוגזמת של דילים ומבצעים בכל רשת ותחום אפשרי לבין כסלו – חודש חג החנוכה, שמסמל את כוח הצמצום לחולל נסים: מעטים מול רבים ופח קטן שמספיק לשמונה ימים מלאים של אור.
בנובמבר האחרון, בשיתוף עם ארגון "גרינפיס ישראל", ערכנו מסיבת החלפות לילדים ולמבוגרים.
מעיין אגמון, נציגת גרינפיס שליוותה את האירוע: "נתונים מהעולם ומישראל מצביעים על עלייה חדה בכמות הקניות בחודש נובמבר שמסמלת השתלטות של תרבות צרכנות היתר ואיתה את הנזקים הסביבתיים האדירים של תרבות זו. אנחנו בחרנו לנסות לקדם תרבות אלטרנטיבית ששמה במרכז ערכים של סביבה, קהילתיות ורווחה על פני ערכים של צרכנות וחומריות מזיקה".
למסיבת ההחלפות קדמה קריאה לילדים והורים, להביא איתם משחקים, צעצועים, ספרים ובגדים במצב מעולה שכבר אין בהם שימוש בבית. במהלך האירוע, עשרות פריטים הועברו בין הילדים, שלמדו שאפשר להתחדש בפריטים מקסימים בלי להוציא כסף, בלי לנצל משאבים נוספים של כדור הארץ, באוירה קהילתית שמחה וחגיגית.
"בדרך זו בחרנו לתווך לילדים, גם בגילם הצעיר, ערכים של צרכנות נבונה ואקטיביזם סביבתי-חברתי".
בהמשך הגיעו לחווה בחורות, נשים וגם מספר גברים. אלו הביאו פריטי לבוש ואקססוריז למסירה ויצאו עם בגדים ונעליים, מבלי שיוציאו שקל אחד כדי להתחדש ולרענן את המלתחה.
העונג של לחזור הביתה עם בגדים, משחקים, צעצועים חדשים, במצב מעולה, בלי לגהץ את כרטיס האשראי, בלי אריזות, שקיות ומשלוחים ועם חיבורים קהילתיים מזכיר לנו איך שווה לחיות בעולם הזה.