הנהגות הורים – פעילות גיבוש כיתתית

ביקור ב"עם הטבע" יאפשר לילדים שלכם (ולכם) לעזוב את המסך האלקטרוני והעולם הוירטואלי לכמה שעות ולהתחבר לעולם האמיתי של אמא אדמה.

 

הפעילות אצלנו כוללת מגוון משימות המחייבות את הילדים להיות אקטיביים, לחשוב מחוץ לקופסא, למצוא פתרונות יצירתיים ולהתמודד עם אתגרים תוך כדי פיתוח תקשורת מעולה ועבודת צוות.  בזמן שהילדים עסוקים במשימות שלהם, אתם ההורים תזכו לסייר ביער, להכיר מגוון צמחי מרפא, לקבל טיפים רבים בנושאי תזונה ובריאות של המשפחה ולקטוף לעצמכם זר צמחי תבלין ומרפא, שתקחו הביתה במתנה.

 

הפעילויות לילדים שאנחנו מציעים, מספקות חווית שטח שמחזקת ביטחון עצמי ותורמת לגיבוש משפחתי וקבוצתי. מוזמנים לחווית שטח מאתגרת, ערכית, חינוכית ויוצאת דופן.

 

הפעילות מיועדת לגן/כיתה + הורים + אחים גדולים וקטנים, עד 100 איש.

משך הפעילות: 2-3 שעות.

 

לפניכם מגוון אפשרויות לפעילויות מחולקות לפי קבוצות גיל:

 

גן חובה – כיתה ג':

האינדיאנים באיםהצ‘יף סיאטל מזמין אתכם להצטרף לשבט האינדיאני שלו. בפעילות תעברו מסע חניכה אינדיאני: תמצאו את השם האינדיאני שלכם, תכינו זר עם נוצה לראש, תלמדו לזהות עקבות בעלי חיים, להקשיב לקולות הטבע, לפתח חושים ולחדד זיכרון. תשמעו סיפור בתוך הטיפי האינדיאני ותבשלו ביחד ארוחה אינדיאנית לתפארת ליד המדורה (לחם אינדיאני, ממרחים טעימים, ירקות טריים, לביבות תירס, בננות צלויות בתוכן שוקולד מומס).

 

הגן של אקו ולוגי: בעקבות הסיפור של תמר אדר, נצא עם אקו הגמדון לחיפוש אחר לוגי- המפלץ הרשע שקילקל את הגן היפה. נשמע את ההקלטה של שיחת הטלפון עם המפלץ הרשע, נתמודד עם המשימות שלוגי השאיר בכל מקום ונציע פתרונות יצירתיים איך לשמור את הגן יפה ונקי. כל פעם שנתמודד עם משימה בהצלחה נקבל ביצת פלא מוזהבת. כשכל ביצי הפלא המוזהבות יהיו בידינו, נניח אותן על המגש הכסוף ואז המפלץ הרשע ייאלץ לתת לנו את כל האוצרות שלו – קמח לפוקאצ'ות, גבינת לאבנה נפלאה, ירקות טריים, בננות לצלות באש ושוקולד להמיס בתוכן. את ההצלחה שלנו נחגוג בסעודה ליד המדורה.

 

פריצה לתיבת המטמון:  במרכז החווה יש תיבת מטמון אך המפתח נעלם. התמודדות עם משימות אתגר אקולוגיות, הדורשות חשיבה ושיתוף פעולה, יזכו אתכם בשקיות שעועית הפלא. כשתאספו מספיק שקיות שעועית תוכלו להכריע את כף המאזניים. חדי העין ביניכם יגלו את המפתח החבוי. תיבת המטמון מכילה את כל המצרכים הנחוצים לקומזיץ טעים ליד המדורה (קמח לפוקאצ'ות, תפוחי אדמה לצלות על האש, ירקות טריים, לאבנה, ממרח בריאות מתוק של טחינה וסילאן, בננות צלויות עם שוקולד מומס בתוכן).

 

כיתות ד-ו:

אולימפיאדה ירוקההכפר האולימפי עובר לתוך החווה האקולוגית ונצבע בירוק. כל ענפי הספורט מקבלים גוון מיוחד של אתגרים אקולוגיים. המטרה: להגיע למקום הראשון, לזכות במדליות אולימפיות רבות ולהציל את כדור הארץ מפסולת, משבר אנרגיה וחוסר מים. תצליחו לעשות את כל זה רק אם תשקיעו מאמץ כמו ספורטאים אמיתיים ותעבדו כצוות תוך הרבה שיתופי פעולה.  את סיום האולימפיאדה נחגוג ליד המדורה בארוחת בריאות מפנקת לספורטאים מעולים! (פוקאצ'ות עם צמחי תבלין שנקטוף ביחד, תפוחי אדמה צלויים, ירקות טריים, ממרחי בריאות טעימים ולסיום בננות צלויות במדורה עם שוקולד מומס).

 

המירוץ למליון הירוק: רצים ברחבי העולם, בתוך החווה האקולוגית.   בכל יבשת ומדינה נתקלים באתגר סביבתי שצריך לפתור. האם תצליחו גם להציל את כדור הארץ ממשבר אקולוגי מאיים וגם להפוך למיליונרים? באמצעות המיליונים שתצטברו סיום הפעילות תוכלו לקנות קמח לפוקאצ'ות, תפוחי אדמה, בטטות ובצל לצלות באש, ירקות טריים, ממרחי בריאות ובננות לצלות במדורה עם קוביות שוקולד.

 

מאסטר שף בטבע: אחרי משחק היכרות משימתי עם החווה, נתחלק לצוותים קטנים הכוללים ילדים והורים ביחד. נצא ללקט צמחי בר אכילים ונאסוף ירקות וצמחי תבלין אורגניים שגדלים ברחבי החווה. כל צוות יכין מנה אחת בסעודה: מרק, סלטים, מנות עיקריות ואחרונות.  בתום כשעת עבודה נזכה בסעודה משותפת שהכנתם לתפארת. נערוך שולחנות חגיגיים כיאה לזוכים במאסטר שף ונשב לאכול ארוחת מלכים יחד.

 

אמנות מהטבע: הטבע הוא האמן הגדול מכל. נצא לסיור ביער ונלקט דברים שבדרך כלל פחות שמים אליהם לב. נפעיל מוזיקה טובה ונתחיל ליצור ליד שולחנות. תוך שעה יהיו לנו מוביילים יפייפיים, תמונות קיר מרהיבות, מנדלות ענק ועוד יצירות אמנות מפתיעות ביופיין לקישוט הכיתה ולקחת הביתה.

 

כיתות ז' ומעלה

החידה של איינשטיין בלבוש אקולוגי: משחק קבוצתי אתגרי המבוסס על החידה המפורסמת של אלברט אינשטיין. האם תצליחו לפענח מי זו שמתנדבת בחווה האקולוגית? הרמזים פזורים ברחבי החווה. צריך להפעיל הרבה תושיה, לעבוד בשיתוף פעולה ולחשוב בתוך הקופסא ומחוץ לה. ניתוח נכון של כל הרמזים יוביל לפתרון נכון של החידה. בסוף המשחק נקיים קומזיץ ליד המדורה (פוקאצ'ות עם צמחי תבלין מהערוגות שלנו, מרק סמיך וטעים, תפוחי אדמה, בטטות ובצל צלויים על האש, ממרחי בריאות, ירקות טריים ובננות צלויות על האש עם קוביות שוקולד מומסות).

 

מאסטר שף בטבע: לאחר משחק היכרות משימתי עם החווה, נתחלק לצוותים קטנים הכוללים ילדים והורים ביחד. נצא ללקט צמחי בר אכילים ונאסוף ירקות וצמחי תבלין אורגניים שגדלים ברחבי החווה. כל צוות יכין מנה אחת בסעודה – מרק, סלטים, מנות עיקריות ואחרונות.  בתום כשעת עבודה תתגלה בפנינו סעודה משותפת לתפארת. נערוך שולחנות חגיגיים כיאה לזוכים במאסטר שף ונשב לאכול ארוחת מלכים ביחד.

 

המלצות:

"ביקרנו בחווה בפעילות כיתתית  של הורה וילד. היתה חוויה מרגשת! הילדים זנחו את הטלפונים, נסחפו לעבודה, קיבלו משימות, ועמדו בהן בכבוד ובשיתוף פעולה. אחרי פרק העבודה הם שיחקו משחק אסטרטגי כשהשקיעה ברקע  צובעת את הכל באור קסום. כשהחשיך לגמרי הדלקנו מדורה, הילדים הכינו פיתות ושתו תה צמחים. כמובן שאכלנו תפוחי אדמה ישר מהמדורה.  לקראת שמונה בערב, היה צריך ללכת הביתה. הילדים וההורים לא רצו לעזוב. אין ספק שנשמח לפעילות נוספת – לפחות אחת בכל עונה".
נורית תנעמי אמא בי"ס בן גוריון, גן יבנה

 

"החלטנו להגיע ל"לילה ירוק" כי זה קרוב לבית ואין נוח מזה כדי לצאת לקמפינג. הפעילויות שפרסמתם נראו מעניינות ורצינו גם להתארגן כמה שכנים למען הגיבוש. ציפינו שיהיו הפעילויות שהובטחו, הכרות עם אנשי גן יבנה וכמובן זמן איכות עם הילדים הפרטיים שלנו. הציפיות אכן מומשו ומעל למצופה. נראה שחשבתם על כל הפרטים הקטנים והגדולים. הפעילויות היו מגוונות ומעשירות. והפן הקהילתי היה מאוד מורגש.הקטע הכי טוב זה שגם לכמה שעות יצאנו מהקופסא ואיזור הנוחות והשתמשנו בכלים רב פעמיים דבר שאנחנו ממש לא מורגלים בו. החיבור לאדמה דרך התה טעים שזרם כל הלילה והתזכורת לחיים הפשוטים כמו כשהיינו ילדים, פעם, ללא כל המכשור הטכנולוגי. השיא היה שהילדים התעניינו יותר במדורה ובארמון הקרטון שבו הם שיחקו בינם לבין עצמם  ופחות בסרט שהוקרן תחת כיפת השמיים"
בקי גמליאלי אמא של ראם, גן יבנה

 

"היתה פעילות מקסימה אתמול הילדים היו בעיניין לגמרי כל הזמן הסתכלתי ואף ילד לא הסתובב בחוסר מעש כולם היו בתוך הקבוצות שלהם. גם רוב ההורים העריכו את הפעילות הערכית בחווה השונה מהרגיל… עניין החד פעמי הוא בעייתי- ניסינו לעשות שינוי אצלנו בביה"ס בכל ארוחות הבוקר שמארגנים לאורך השנה וזה לא פשוט בכלל. אבל אני מאמינה שרק חינוך חינוך חינוך יביא את השינוי וזה מה שאת עושה ועל כך מעריכה אותך מאוד! "
קרייצר ענת, אמא בבי"ס אילן רמון, גן יבנה

 

"ברצוני להודות לאורלי קנת מנהלת החווה האקולוגית ,לצוות מדריכים נמרוד ונועה ולמחנכת כיתה ז תמר עם ילדי כיתתה שליוו את ילדי גן סחלב בפעילות חוויתית קסומה. ילדי הגן הגיעו עם הוריהם לחווה לפעילות למען הטבע. פתחנו במשחק בלשי בשטח בחווה לחידוד החושים והעמקת היכרות עם החווה,לאחר מכן כל קבוצת ילדים בלווי הבוגרים אימצו עץ וטיפלו בו:ניקשו עשבים,שמו רסק גזם ואף שתלו צמחים מסביבו.את המפגש סיימנו עם סיפור העץ הנדיב בקונטאציה משפחתית .לאחר נתינה לטבע ,הילדים נתנו להורים מדלייה של המשפחה הכי טובה. ההדרכה של אורלי, הגמישות ,הנועם,הרצון העז שלה לקרב עוד משפחות לטבע הפך את המפגש לחוויתי ומוצלח במיוחד. הלוואי שכל ילדי הגנים היו מגיעים לחווה בתדירות גבוהה יותר ,כולם יצאו נשכרים ובעיקר הילדים. תודה לך אורלי על התנדבותך ותרומתך העצומה".
סיגלית בן ישי- גננת גן סחלב

מחירים:

לכל פעילות: 1200 ₪

מאסטר שף בטבע: 1500 ₪

אמנות מהטבע: 1500 ש"ח

חבילה של שתי פעילויות – 1500 ₪ לגן/כיתה (תשלום ותיאום של שני המועדים מראש)

חבילה של שלש פעילויות – 1800 ₪ לגן/כיתה (תשלום ותיאום של שלשת המועדים מראש)

*ניתן לשלם חלק מהסכום או את כולו באמצעות בקבוקי פיקדון שתאספו מראש.

 

  חבילה של שתי פעילויות

 

חבילה של שלש פעילויות
סתיו פעילות ראשונהלבחירתכם מתוך מגוון הפעילויות המוצעות באתר

לא כולל- מאסטר שף בטבע ואמנות מהטבע

פעילות ראשונהלבחירתכם מתוך מגוון הפעילויות המוצעות באתר

לא כולל מאסטר שף בטבע ואמנות מהטבע

חורף  

 

פעילות שניהמרק ומשחק

ליד המדורה נעמיד שני סירי פויקה ונבשל בהם מרק סמיך וחם ותבשיל נזיד חורפי מפנק.

בכיפה הגאודזית נפרוס מחצלות עם מגוון גדול של משחקי קופסא.

נאכל, נשחק, נאכל עוד, נשחק שוב…נהנה מערב חם ונעים ביחד.

אביב פעילות שניה אני ילד ירוק

הורים וילדים יתחלקו לקבוצות ויעברו ביחד בין כמה תחנות פעילות. בסוף הפעילות ארוחת ערב ליד מדורה.

גידול ירקות אורגניים בגינה הביתית

קומפוסטר שבאמת מצליח

צמחי מרפא בשימוש הבייתי

הסודות של רסק הגזם

הפתעות נוספות של אמא טבע

פעילות שלישית- אני ילד ירוק

הורים וילדים יתחלקו לקבוצות ויעברו ביחד בין כמה תחנות פעילות חוויתיות. בסוף הפעילות ארוחת ערב ליד המדורה.

גידול ירקות אורגניים בגינה הביתית

קומפוסטר שבאמת מצליח

צמחי מרפא בשימוש הבייתי

הסודות של רסק הגזם

הפתעות נוספות של אמא טבע

שתפו את הפעילות עם החברים

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

Scroll to Top