מרכז צמחי מרפא

הטבע פועל לטובתנו:
משחר ההיסטוריה בני אדם (ביניהם נשים חכמות רבות) ידעו להפיק מהשפע שהטבע מעמיד לרשותנו תרופות, חומרים לטיפוח הגוף ולהרגעת הנפש.
מרכז צמחי המרפא הוקם ב"עם הטבע" בשנת 2019 במטרה להנחיל את שפע החכמה והידע של שימוש בצמחי מרפא לנערות בסיכון מפנימיית "בית אפל" ולכלל האוכלוסיה.

 

מהאדמה לאדם ומהאדם לאדמה:
במרכז צמחי מרפא אנחנו פועלים מדי יום לסגור מעגל שמתחיל באדמה, עובר לאדם וחוזר חזרה לאדמה. אנחנו מגדלים בעצמנו את צמחי המרפא שבהם אנחנו משתמשים, רוקחים במו ידינו מעל 40 מוצרי טיפוח 100% טבעיים (ללא שום כימיקאלים, תמציות סינטטיות וחומרים משמרים) ומחזירים לאדמה באהבה את כל השאריות כדשן מעולה.

 

סדנאות וקורסים במרכז צמחי מרפא:

על כל המחירים לא חלה תוספת מע"מ בשל היותנו עמותה ללא מטרות רווח.

הכנת מוצרי קוסמטיקה טבעיים: סדנא שבה נכין שני קרמים שונים (קרם גוף/ קרם פנים) משחה אחת (משחת עזרה ראשונה/ כאבים ראומטיים/ רגליים טיפולית) וכן שמן גוף מפנק לעיסוי אישי או זוגי. כל המתכונים ינתנו באהבה בסוף הסדנא. (3 שעות, עד 5 משתתפות, 200 ש"ח למשתתפת).

 

סדנת הכנת סבונים 100% טבעיים: סיור בערוגות הצמחים וליקוט צמחים שנרצה להכין איתם סבונים. בסדנא נלמד להכין סבון לבנדר, סבון לואיזה וגרניום, סבון כורכום לשיקום העור, סבון פילינג צ'אי קינמון, ציפורן והל וכן שמפו רוזמרין מוצק. מתכונים ינתנו באהבה בסוף הסדנא. (3 שעות, עד 5 משתתפות/ים, 200 ש"ח לאדם).

 

• "ספא בטבע"– סדנא חגיגית מתאימה לפעילות גיבוש לנשים מהעבודה או לכבוד ארוע (בת מצווה, מסיבת רווקות, הכנה ללידה, יום הולדת) קבלת פנים עם עוגיות בריאות בעבודת יד, צ'אי חם מפנק או שייק צונן של פירות וסופר פוד שנקטוף ביער. סיור בערוגות הצמחים וקטיף של זר צמחי מרפא לקחת הביתה. טיפול פנים מפנק בטבע (פילינג, מסיכה, סרום, קרם פנים עם צמחי המרפא שקטפנו הרגע בערוגות) + הכנת פילינג גוף מתנה לקחת הביתה. מתכונים לכל המוצרים שניתן להכין לבד בבית, ינתנו באהבה. (4 שעות, 125 ש"ח למשתתפת בקבוצה של עד 15 נשים, 100 ש"ח למשתתפת בקבוצה של עד 30 נשים).

 

• עוברים את החורף בבריאות עם הטבע: סיור בערוגות הצמחים וקטיף של זר צמחים מחזקי מערכת החיסון לקחת במתנה הביתה. הכנת ערכת חיזוק הגוף לקראת החורף לקחת הביתה: צ'אי חורף מפנק ומחמם, סירופ לחיזוק מערכת החיסון, תרסיס חיטוי לחדרי ילדים או למשרד, משחת התקררות למריחה על הגב והחזה בזמן שפעת. כל המתכונים ינתנו באהבה בסוף הסדנא. (3 שעות, 180 ש"ח לאדם בקבוצה של עד 15 משתתפים, 140 ש"ח לאדם בקבוצה של עד 30 משתתפים).

 

• עוברים את הקיץ בשלום עם הטבע: סיור בערוגות הצמחים וקטיף של זר צמחים מקררים ומרגיעים לקחת במתנה הביתה. הכנת ערכת מוצרי קיץ לקחת הביתה: דאודורנט טבעי, שמן דוחה יתושים וג'ל אלוורה 100% טבעי (נטול חומרים משמרים), לטיפול בכוויות ושיזוף יתר. מתכונים לכל המוצרים ינתנו באהבה בסוף הסדנא. (3 שעות, 180 ש"ח לאדם בקבוצה של עד 15 משתתפים, 140 ש"ח לאדם בקבוצה של עד 30 משתתפים).

 

• קורס קוסמטיקה טבעית: 6 מפגשים בני 4 שעות כל אחד. בקורס תקבלי ידע מקיף ונגיש בנוגע לטיפוח הגוף שלך ושל בני משפחתך בצורה טבעית ומותאמת לסגנון החיים של המאה ה-21.

תכני הקורס-
1. מבוא לצמחי מרפא- הידע העתיק והחכמה שאמא אדמה רוצה להנגיש לנו.
2. שמנים- שמני נשא ושמנים ארומתיים. הכנת שמנים מושרים ושמני עיסוי מפנקים.
3. קרמים- הכנת קרמים מותאמים לשימושים שונים ועם מגוון עצום של ניחוחות.
4. משחות- נותנים לטבע לעזור לגוף שלנו ברגעי משבר- כאבים, עזרה ראשונה ועוד.
5. בושם אישי- הכנת בושם 100% טבעי לפי העדפות הניחוח שלך.
6. סבונים- הפקת סבון 100% טבעי משמן זית, שמן קוקוס וצמחי מרפא בגידול אורגני

 

עוד מידע (כלכלי וחברתי) על מרכז צמחי המרפא:

מרכז צמחי המרפא מוגדר כעסק חברתי. את הצלחתו אנחנו בוחנים באופן מתמיד בשני היבטים- כלכלי וחברתי. מבחינה כלכלית המרכז חייב להצליח להחזיק את עצמו בזכות הסדנאות והמוצרים שאנחנו מייצרים ומוכרים. מבחינה חברתית המרכז נותן מענה חינוכי-טיפולי, ללא תשלום, לנערות בסיכון מפנימיית "בית אפל" ומהקהילה. הנערות עוברות קורסים מעמיקים, לומדות לרקוח מוצרים טבעיים ועוברות הכשרה לשמש כמנחות בסדנאות לקהל הרחב. על השתתפותן כמנחות הן מקבלות שכר מהעמותה בתנאי העסקה הוגנים לבני נוער. כל ההכנסות של המרכז מיועדות להמשך פיתוחו בדגש על שורת הרווח החברתית.

מרכז צמחי מרפא הוקם בתמיכה של המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה. לשם גיוס כל התקציב הנדרש להקמתו יצאנו לפרויקט מימון המונים נרחב בשותפות עם לשכת בנות החן של ארגון "בני ברית". כ- 150 נשים השקיעו בפרויקט באופן אישי וארגון "בני ברית" סייע בתרומה נכבדה נוספת. נשות לשכת החן מגיעות להתנדבות במרכז ולהנחייה של סדנאות העשרה קסומות לנערות של הפנימיה.

שתפו את הפעילות עם החברים

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

Scroll to Top